ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęknicy
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 1.2024Drukuj informację Ogłoszenie numer: 1.2024

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Asystent rodziny

Miejsce pracy: ul. Żurawska 1, 68-208 Łęknica

Wymiar etatu: Umowa zlecenie – ilość godzin do uzgodnienia

Ilość etatów: 1

Wydział: Asystent rodziny

Data udostępnienia: 2024-02-05

Ogłoszono dnia: 2024-02-05

Termin składania dokumentów: 2024-02-16 14:30:00

Nr ogłoszenia: 1.2024

Id ogłoszenia: „Nabór - Asystent rodziny”

Zlecający: Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęknicy

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
4. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
Asystentem rodziny może być osoba, która:
1) posiada:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie, praca socjalna lub
b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2011 r. Nr 272 poz. 1608)
2) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
6) posiada obywatelstwo polskie;
7) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
b. Wymagania dodatkowe:
5. Wymogi pożądane:
  1. znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
  2. wysoka kultura osobista;
  3. znajomość obsługi komputera i programów biurowych;
  4. umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym;
  5. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
  6. umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami;
  7. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność;
  8. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
  9.  nieposzlakowana opinia;
  10.  umiejętność pracy w grupie.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

6. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
12) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
13) realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin "Za życiem" (Dz. U. z 2020 r. poz. 1329 oraz z 2022 r. poz. 2140);
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą diagnostyczno-pomocową, lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

V. Wymagane dokumenty:

7. Wymagane dokumenty:
1) podpisany odręcznie list motywacyjny;
2)  podpisany odręcznie życiorys (CV);
Dane osobowe zawarte w dokumentach potwierdzających wymagane kwalifikacje wykraczające poza dokumenty ustawowo niezbędne, będą przetwarzane za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w niniejszych dokumentach aplikacyjnych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE”;
3) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
4) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych potwierdzone własnoręcznym podpisem – załącznik nr 1;
5) oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona, potwierdzone własnoręcznym podpisem - załącznik nr 2; 
6) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe potwierdzone własnoręcznym podpisem - załącznik nr 3;
7) oświadczenie o niefigurowaniu w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym potwierdzone własnoręcznym podpisem - załącznik nr 4;
8) oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do kandydata wynika z tytułu egzekucyjnego -oświadczenie o jego wypełnianiu, w przypadku gdy nie ma osób zobowiązanych do alimentacji - oświadczenie, że nie został nałożony obowiązek alimentacyjny potwierdzone własnoręcznym podpisem - załącznik nr 5; 
9) oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych wg załączonego do oferty wzoru.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2024-02-16 14:30:00
b. Sposób:
8. Termin i miejsce składania dokumentów
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać  w Ośrodku Pomocy Społecznej  w Łęknicy w terminie do 16 lutego 2024r. do godz. 14.30 w zamkniętych kopertach z napisem „Nabór  - Asystent rodziny  lub przesłać na adres:
 
Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęknicy
ul. Żurawska 1
68-208 Łęknica
 
Dla oferty przesłanej pocztą terminem wiążącym jest data wpływu do Ośrodka, a nie data nadania.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne powiadomieni zostaną za pośrednictwem poczty  lub telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
 
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej .
Organizator  zastrzega sobie  prawo odwołania konkursu bez podania przyczyn.

VII. Informacje dodatkowe:

9. Informacje dodatkowe:
1. Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach zawartej umowy zlecenie w ilości godzin w zależności od potrzeb.
2. Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.

Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu 68/3624717                                                                         

VIII. Informacje o administrowaniu danymi osobowymi:

KLAUZULA INFORMACYJNA OPS:
https://ops.umleknica.pl/10006/RODO/

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Łęknicy
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-02-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Alina
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2024-02-05 13:32:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Dawid Śliwiński
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2024-02-05 13:34:34
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Dawid Śliwiński
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2024-02-05 14:21:14
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
266 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony